tiistaina, tammikuuta 17, 2006

Meemi

Meemi... enpä ollut aiemmin kuullut kyseistä sanaa, kunnes luin Antin blogista haasteen outojen tapojen paljastamiseen. Pitäisi paljastaa viisi outoa tapaansa ja haastaa viisi bloggaria. Minulle suurin ongelma on, kenet haastaisin. Meemin kierto päättyy kyllä osaltani tähän, mutta vastaan haasteeseen paljastamalla pari outoa tapaani. Niidenkin keksimiseen meni hetkisen verran...

1) Osaan aika montaa kieltä... toisia enemmän toisia aika paljon vähemmän. Minusta on joskus hauska puhua näillä kielillä ihan vain jotain ikään kuin auttaakseni itseäni olemaan unohtamatta niitä. Tämä häiritsee erityisesti sellaisia henkilöitä, jotka eivät osaa esimerkiksi ranskaa tai eivät pidä ruotsista, kun yritän näillä kielillä jotain jutella.

2) Ilmeisesti olen perinyt isältäni sellaisen ominaisuuden, että jostain sanoista tai tilanteista tulee eri lauluja mieleen. Minun kohdallani se toimii siten, että yksikin sana voi tuoda mieleen jonkin ihan kummallisen laulun... toisinaan tämän laulu voi olla sellainen, jonka olen juuri vähän aikaa sitten kuullut, toisinaan laulu pölähtää mieleeni jostain kaukaa muistin syövereistä. Esimerkiksi sanasta vilu minulle jokin aika sitten tuli aina mieleen laulu "Hilu hilu, kun tuli vilu tuolla kynttilävalkialla...".

3) En tiettävästi kuorsaa, mutta kirskuttelen hampaita niin, että samassa huoneessa nukkuvat saattavat herätä.

4) Pidän violetista ja siksi minulla on paljon violetteja vaatteita. Niin paljon, että aika ajoin saan kuulla kommentteja aiheesta...

5) Kerään saamani matkapostikortit ja ripustan ne seinälleni. Minusta tämä on kyllä ihan kiva tapa. Muuten kortit joutuisivat hukkaan kohta saavuttuaan...

Ei kommentteja: