tiistaina, heinäkuuta 14, 2009

Voihan iSuunta!

Kävin tänään taas suunnistamassa. Kiersin B-radan, 5,4 kilometriä, 16 rastia. Valitettavasti Frwd:ni simahti kesken kaiken, kun en ollut hetkeen ladannut akkuja. En siis tiedä, kuinka pitkä reitti oikeasti tuli kierretyksi. Tosin tällä kertaa ei varmaankaan tullut ihan hirveästi ylimääräistä, koska rastit löytyivät pääosin ihan hyvin.

Siitä huolimatta, että rastit löytyivät ihan hyvin, huomasin jo matkalla, etteivät ne silti löytyneet kovin nopeasti. Maaliin päästyäni emitin purussa puhuva tulosohjelma iSuunta kertoi aikani olevan ok ja sitten ajan ja sijan ("Suvi Vuorinen, B-rata, Ok, aika 1 tunti 45 minuttia 14 sekuntia, sija 45"). Aikaa ja erityisesti sijaa ei aina huvittaisi kuulla heti suorituksen jälkeen. Ei tänäänkään. Tulostaululta selvisi myös, että olin siihen mennessä hitain B-radan hyväksytysti kiertänyt. Nähtäväksi jää, kuinka mones olen lopputuloksissa.

Pääasia kuitenkin oli päästä suunnistamaan kunnolla pitkästä aikaa. Viime viikolla olin järjestämässä Espoorasteja, joten en itse päässyt metsään. Tosin keli oli niin sateinen, ettei houkutuskaan ollut kovin suuri. Ei vesisateessa seisoskelukaan toisaalta ollut kovin mieltä ylentävää. Yllättävän paljon kuitenkin kävi suunnistajia. Tänään kävijöitä oli paljon enemmän, kun sää oli parempi.

4 kommenttia:

Juliana kirjoitti...

Argh, mäkin olen miettinyt jotain fiksua tapaa tukkia korvat kun se koneääni alkaa arvostella heti urakoinnin jälkeen ;) Koska sormien tunkeminen korviin on ehkä himppasen lapsellista, oon vaan yrittänyt aina olla kuuntelematta mitä se sanoo. Maaliin tulee ihan mielellään, mutta toi tulosten purku on kyllä ahteroosista.

Ja jäihän sulla nyt tulosten perusteella vielä kymmenkunta tyyppiä taaksekin, joten ei se nyt ihan surkusti mennyt :D

Suvi kirjoitti...

Njoo, onhan siinä pointtinsa ainakin kuulla se, että suoritus on ok.:) Mä vaan avauduin Artolle (joka hoiti sitä tulospalvelua) eilen siitä äänestä ja se totes, että "aika hiljaahan se sen sanoo".:D

Joo, en tosiaan jääny ihan vikaks, muttei se kyl kauheen hyvinkään menny. Heh, huomasin (seuran nimestä päätellen), että yksi nainen, jonka kanssa oltiin vielä seiska rastilla samaan aikaan, olikin keskeyttänyt.

Webbipoika kirjoitti...

Espoorastien iSuunta kokemukseni mukaan ei kerro tulosta jos sijoitus on 50. tai sitä suurempi. Täytyy katsoa jos sitä voi muokata. Sehän voisi olla ihan toimiva, jos se kertoo tuloksen vain esimerkiksi vain 20 parhaalle.

Suvi kirjoitti...

OK, kerropa Aleccxi, jos keksit, mistä säätyy. Mä voisin säätää sen semmoiseen moodiin, kun olen emit-vuorossa lokakuussa.