lauantaina, lokakuuta 23, 2010

Sokkosushia

Minusta on viimeisen reilun vuoden aika tullut sushin ystävä. Onpa sitä tullut pari kertaa tehdyksi itsekin. Olen Sellossa toimivan Masabin kanta-asiakas. Tällä viikolla poikkesin kuitenkin Ruoholahdessa Hanko Sushiin, kun en ollut työpäivän aikana ehtinyt syödä kunnon lounasta ja jotain piti haukata ennen musiikin perusteiden tuntia konservatoriolla. Menin liikkeeseen sisään ja tutkailin hetken aikaa hinnastoa. Kysyin sitten myyjältä, mitä 10 palan sushilajitelma sisältää.
- No, se sisältää kalaa ja kasvista... mitä kokki sattuu päättämään.
- Ahaa... onko teillä siitä kuvaa?
- No ei oikeestaan... tossa on jotain kuvia, myyjä sanoi osoittaen kuvakehyksessä pyöriviä kuvia erilaisista annoksista.
- Jaa... no, otan nyt sitten kuitenkin semmoisen 10 palan annoksen.

Mielessäni mietin, että ehkä olen tottunut liian hyvään Masabissa, jossa on valmiiksi määritellyt 10 palan annokset, joista valita eikä tarvitse ottaa sokkona. Ja toisaalta ihmettelin, miksei myyjä voinut kertoa, mitä kokki oli juuri sinä päivänä sattunut päättämään, että annos sisältää. Kiire ei ainakaan ollut, koska olin liikkeen ainoa asiakas.

Sain annokseni ja sushi oli kyllä ihan maukasta. Olin lopettelemassa syömistä, kun myyjä tuli siivoamaan ruokailutilan lattiaa. Hiljalleen hän tuli myös lähemmäs kohtaa, jossa istuin. Olin juuri noussut tuoliltani ja vetämässä takkia päälleni, kun myyjä oli kohdalla ja lakaisi saman tien sitten tuolini alta. Luulin, että paikka on menossa kiinni, mutta lähtiessä tarkistin, että aukioloaikaa oli vielä vajaa tunti jäljellä. Olin hämmentynyt.

Annoin muutaman päivän kuluttua palautetta saamastani palvelusta. Sain asiallisen vastauksen nopeasti. Palaute luvattiin käsitellä henkilökunnan kanssa. Ja korvaukseksi saan käydä kyseisessä paikassa kertaalleen syömässä 10 palan sushiannoksen ilmaiseksi. Ehkäpä saan sillä kerralla parempaa palvelua.

Ei kommentteja: