tiistaina, kesäkuuta 20, 2006

Pyöräilystä

Olen pyöräillyt viime aikoina aika paljon. Yleensä hyötyliikuntana. Eilen meni 35 kilometria hyötyliikuntana, tänään 40 kilometria ihan pyöräilemisen ilosta. Pyöräilyyn liittyen olen miettinyt kahta asiaa.

1) Pyöräileminen olisi paljon helpompaa, jos opastekyltit olisivat samaa tasoa kuin autoilijoilla. Koska ne eivät sitä ole ja koska pyöräilyreitit muutenkaan eivät ole yhtä suoraviivaisia kuin autotiet, olen muun muassa päätynyt Hakaniemeen, kun olin menossa keskustaan ja Martinlaaksoon, vaikka minun piti seurata Hämeenlinnanväylää omia jälkiäni takaisin kaupunkiin päin...

2) Saako bussikaistalla ajaa pyörällä? Keskustaan ajaessa pyörätiet tuppaavat loppumaan ja silloin pitäisi ajaa autojen seassa. Mutta pitääkö ajaa bussien ja autojen puristuksissa vai saako käyttää reunassa olevaa bussikaistaa. Kommentoikaa, jos tiedätte.

1 kommentti:

Suvi kirjoitti...

Jaahas, löysinkin vastauksen jo itse... saa sitä ajaa.

Liikenneturvan sivut